Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένας αισιόδοξος και διασκεδαστικός τρόπος για να ανακαλύψει το παιδί τον κόσμο, κάνοντας αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα: να παίζει!
Είναι μια ξεχωριστή πρακτική, ένα δημιουργικό συμβάν, μία αναπαραστατική διαδικασία, ένα μέσο έκφρασης και απελευθέρωσης συναισθημάτων.
Η συμμετοχή των παιδιών στο θεατρικό παιχνίδι τα βοηθά με ευχάριστο και ζωντανό τρόπο να αποκτούν κοινωνικές δεξιότητες, αφού σκέφτονται και προβληματίζονται προσφέροντας τις δικές τους ιδέες, σκέψεις και λύσεις στην ομάδα και απολαμβάνοντας ένα άμεσο ικανοποιητικό αποτέλεσμα για όλους.
Διασκεδάζουν, ψυχαγωγούνται και εκτονώνονται.
Λειτουργούν τμήματα για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας
Διάρκειας 60 λεπτών.
Με αυτή τη δραστηριότητα δίνουμε τη δυνατότητα στα παιδιά να διασκεδάσουν και να ταξιδέψουν με τη φαντασία τους στον όμορφο κόσμο του παραμυθιού,
παρακολουθώντας και ταυτόχρονα συμμετέχοντας σε μια παράσταση.
Το παραμύθι δεν έχει όρια και περιορισμούς στο χώρο και το χρόνο. Κινείται στη σφαίρα του ιδεατού, όπου τα απίθανα γίνονται πιθανά . Συνήθως πρόκειται για μια φανταστική ιστορία, με έντονο το στοιχείο του συμβολισμού, της αλληγορίας και της υπερβολής.
Κατά τη διάρκεια της αφήγησης του παραμυθιού τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στη δια δραστική αυτή διαδικασία . Καλούνται να κρίνουν μόνα τους τοσωστό από το λάθος, το δίκαιο από το άδικο ή να δώσουν πιθανές λύσεις στην αντιμετώπιση ενός προβλήματος στην πλοκή του παραμυθιού.
Άλλωστε, η συμμετοχικότητα και η διαδραστικότητα των παιδιών είναι αυτή που δημιουργεί μια μοναδική και αμφίδρομη επικοινωνία ανάμεσα στον αφηγητή και τα ίδια τα παιδιά, κάτι που απολαμβάνουν και οι δύο πλευρές αλλά και όσοι είναι παρόντες.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά από 12 μηνών έως 3 ετών μαζί με τους γονείς, αλλά και σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας από 4 έως 8 ετών.
Διάρκεια: 60 λεπτά
Το Messy ή (Sensory) Play, δηλαδή το «αισθητηριακό παιχνίδι που λερώνει», απευθύνεται σε βρέφη από 6 μηνών συνοδευόμενα από τους γονείς τους έως
και τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας.
Ένα ειδικά σχεδιασμένο εργαστήριο, που βοηθάει τα παιδιά να ανακαλύψουν τον κόσμο μέσα από τις αισθήσειςτους, συμμετέχοντας με την υποστήριξη του μπαμπά ή της μαμάς αναπτύσσοντας ταυτόχρονα σχέσεις συνεργασίας και εμπιστοσύνης.
Είναι μια διαδικασία δημιουργικής ανάπτυξης, μάθησης, συναισθηματικής έκφρασης και ανακάλυψης του κόσμου μέσα από τις αισθήσεις τους.
Δια μέσου του αισθητηριακού παιχνιδιού το παιδί βλέπει, ακούει, μυρίζει, πιάνει, γεύεται, πειραματίζεται, κατανοεί και ικανοποιεί την περιέργειά του και τη φυσική του τάση για εξερεύνηση.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε παιδιά από 6 μηνών έως 3,5 ετών μαζί με τους γονείς τους.
Διάρκεια: 60 λεπτά
Ο πρώτος ρόλος που κλήθηκε ο άνθρωπος να παίξει από τα πρώτα του βήματα στην γη είναι αυτός του γονέα.
Ποιος μαθαίνει όμως στους γονείς να είναι γονείς;
Ο André Berge , Γάλλος ιατρός και ψυχαναλυτής, ένας από τους ιδρυτές «της σχολής γονέων» στο Παρίσι το 1930, αναφέρει ότι κάποιος χρειάζεται να μαθαίνει το «επάγγελμα» του γονέα, διότι το να είσαι γονέας δεν μπορεί να είναι αυτοσχεδιασμός.
Υποστήριζε ακόμη ότι : ενώ ο σύγχρονος άνθρωπος θεωρεί υποχρέωσή του να προετοιμάζεται για όλα τα επαγγέλματα, δεν προετοιμάζεται για τα δύο σπουδαιότερα, αυτά του γονέα και του πολιτικού, τα οποία ο καθένας αισθάνεται έτοιμος να τα ασκήσει οποιαδήποτε χρονική στιγμή, χωρίς κανενός είδους γνώση και προετοιμασία.
Στο animavitakids σχεδιάσαμε ειδικά μαθήματα για γονείς που στόχο έχουν την πρόληψη.
Τα μαθήματα μας κινούνται σε δύο άξονες: την ενημέρωση και τη διαμόρφωση.
Η ενημέρωση θέτει υπόψη των γονιών τις μελέτες, τις έρευνες, τα σύγχρονα δεδομένα της οικογενειακής ψυχολογίας.
Η διαμόρφωση οδηγεί τους γονείς μακροπρόθεσμα στην αλλαγή της στάσης και της συμπεριφοράς τους απέναντι στο παιδί τους.
Οι γονείς αλλάζουν, τα παιδιά αλλάζουν, η σχέση γονιού – παιδιού διαφοροποιείται και εξελίσσεται.
Τα μαθήματα για γονείς δίνουν τη δυνατότητα της εμπειρίας της συμμετοχής σε ομάδα, η οποία δεν παρέχει μόνο πλούσιες ιδέες και γνώσεις, αλλά, μέσα από την αλληλεπίδραση των μελών οι γονείς ανατροφοδοτούνται δημιουργικά, μαθαίνουν να επικοινωνούν ουσιαστικά, εξελίσσονται και διαφοροποιούνται.
Με αυτό τον τρόπο, οι γονείς ενδυναμώνονται και αποκομίζουν ευχαρίστηση και χαρά από την άσκηση του ρόλου τους.
Μουσικοκινητική Αγωγή είναι η σύνδεση της κίνησης, του ρυθμού , του λόγου και της μουσικής, μέσα από μια βιωματική εμπειρία μάθησης : το παιχνίδι .
Η εμπειρία των παιδιών με τη μουσικοκινητική αρχίζει από τις πρώτες στιγμές της ζωής τους με τα νανουρίσματα και τα ταχταρίσματα, ως φυσική εξέλιξη μίας σχέσης μεταξύ ενήλικα και παιδιού.
Λιλιπούτεια μουσική στην πράξη.
Ειδικά διαμορφωμένο εργαστήριο Μουσικής Αφύπνισης
για βρέφη από 6 μηνών έως 3ετών μαζί με τους γονείς.
Το μωρό μαζί με το συνοδό του περνά ποιοτικό χρόνο κάτι που ενισχύει τη μεταξύ τους σχέση , συμμετέχει ενεργητικά, ερευνά, παίζει, εκτονώνει την ενέργειά του, τραγουδάει κι ανακαλύπτει ήχους. Έρχεται σε μια πρώτη επαφή με μουσικά όργανα, ειδικά σχεδιασμένα για παιδιά (ξυλόφωνα, μαράκες, σωλήνες κ.λπ.) και πειραματίζεται.
Μουσικοκινητική αγωγή για παιδιά από 3 έως 6 ετών
Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, καθώς αναπτύσσονται σωματικά, γνωστικά, και συναισθηματικά, το πρόγραμμα της μουσικοκινητικής αγωγής διαφοροποιείται . Πάντα με γνώμονα το παιχνίδι και τη βιωματική εμπειρία, το παιδί – χωρίς συνοδεία πλέον – γνωρίζει και πειραματίζεται και με άλλα μουσικά όργανα, ρυθμικά και μελωδικά. Μαθαίνει να εναρμονίζει τις κινήσεις του με τη μουσική και να ελέγχει καλύτερα το σώμα του μέσω των ασκήσεων ακουστικής αντίδρασης (π.χ. παύσεις).
Ο λόγος σε αυτή την ηλικία , γίνεται το μέσον για να βιώσουν τα παιδιά το ρυθμό των λέξεων που γίνονται ήχοι και τραγούδι. Αντιλαμβάνονται καλύτερα την έννοια της ομάδας και μαθαίνουν να συνεργάζονται για την επίτευξη ενός στόχου.
Εργαστήρια : για βρέφη από 6 μηνών έως 3ετών μαζί με τους γονείς.
Καθώς και για παιδιά προσχολικής ηλικίας από 3 έως 6 ετών
Διάρκεια 60 λεπτά